maandag 18 december 2017

Wat ik zoal kan

— Sloeber(†) was een hond met veel capaciteiten. —

Er zijn veel dingen die ik kan. Wandelen bijvoorbeeld en hardlopen. Ik loop over ’t strand, door het water, in het zand, en over de duinen, duin op, duin af, ik val, spring recht en leg er nog een sprintje bovenop. En zwemmen! Dat kan ik als geen ander. Ik kan dus een en ander. Toch lig ik ‘t liefst van al gewoon op de grond. Als het kon bracht ik de rest van mijn leven plat op de grond door, het is helaas niet vol te houden. In de zomer is ’t gemakkelijk, dan kan ik overal liggen,‘s winters is er de kleine kachel. Sommigen vragen zich af hoe ik dat kan, zo dicht bij de kachel liggen, maar ’t is simpel, ik kan dat. Intussen kijk ik doelloos rond, naar de muur of het plafond, naar een vlieg op de grond of naar de kont van een andere hond. Wat ik ook kan is rijmen.

Flor Vandekerckhove

1 opmerking:

williamschreus@gmail.com zei

Gelijk of dat men zegt EEN HONDELEVEN