maandag 27 februari 2012

Straf spul


Dokters hebben mijn voorhuid weggesneden. Een vakkundig doortastende verpleegster komt het verband rond mijn besneden pik weghalen. Ze zegt dat ik nergens over hoef in te zitten, dat verpleegkundigen dat gewoon zijn. Ze noemt me jongen. Wikkel na wikkel haalt ze het gaas weg, tot mijn besneden eikel, rood van het ontsmettingsmiddel, bloot ligt. Ze zegt nogmaals dat ik nergens over hoef in te zitten, dat ze dat gewoon zijn, dat ze verpleegkundigen zijn en dat het hun werk is. Vier geüniformeerde mannen stormen de kamer binnen. Ze hebben zwarte laarzen aan en rijbroeken. Ze roepen en rijden me in looppas, twee vooraan, twee achteraan, met bed en al naar het einde van de gang, waar nog bedden staan met mannen die toegesnauwd worden. Ik wil ontsnappen, probeer op te staan. Verdoofd als ik ben — straf spul! —lukt dat van geen kanten. 
Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: