zondag 22 mei 2016

ABBA

‘Staat er iets over ABBA in?’ Natuurlijk, het is een encyclopedie. ‘Staan er ook foto's bij?’ Het tegendeel zou me verwonderen. ‘Weet je wat ik vannacht gedroomd heb?’ zegt hij. ‘Ik heb gedroomd dat ik het met Agnetha deed.’ Ik vraag: ‘Is dat de blonde of de brunette?’ Mijn onwetendheid laat hem aan het nut van de encyclopedie twijfelen. Ik moet snel handelen, haal de letter A uit de koffer en open het boekdeel op het lemma ABBA. Daar staan ze gevieren: Agnetha, Björn, Benny en Frida. Ik zie dat Agnetha de blonde is. Het artikel is lang en er zijn mooie plaatjes, dat zit goed. De man zegt: ’mijn vrouw lag links en Agnetha rechts, en ik vingerde aan twee kanten.’ Een weerzinwekkend beeld, hopelijk blijft het niet aan me kleven. Dan komt ’s mans echtgenote thuis. Ze gaan er nog eens over nadenken, zeggen ze. Zo gaat het altijd als de vrouw erbij komt zitten. 

Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: