zaterdag 21 februari 2015

De wereld volgens Hoss



Volgens Hoss bestaat de wereld uit goede en slechte mensen, je herkent ze aan hun paard. Hij weet ook dat Condoleezza Rice geen vrouw is, maar een man, ook dat kun je zien als zij/hij te paard rijdt. Om de tijd te doden klimt Hoss regelmatig in zijn stamboom. Zo ontdekt hij dat hij dat wij beiden van Stevin Ygghebrechts afstammen, in 1370 geboren in Aartrijke. Die ontdekking brengt Hoss en mij nader tot elkaar. Nu meldt hij me dat die Ygghebrechts in Aartrijke het beroep van eigenbeideraar uitoefende. Ik weet niet wat een eigenbeideraar is en het internet maakt me terzake niet wijzer. Op dat net vind ik evenmin beelden van Condoleezza Rice als man te paard, ons demonstrerend dat hzij een goed dan wel een slecht mens is. Ik weet niet wat ik van dat alles moet denken, maar volgens Hoss heeft alles met alles te maken. Daar heeft hij wel een punt.

Flor Vandekerckhove

Geen opmerkingen: